PILATES


Pilates – jedna z podstawowych form ćwiczeń na siłowniach i klubach fitness, jeżeli chodzi o klasyczne zajęcia grupowe. Na pilates jest dzisiaj niesamowicie duża moda wśród pań, które stawiają nie tylko na piękna figurę, ale także na poprawę samopoczucia oraz każda sprawa ma inne podłoże uaktywnienie mięśni i zmuszenie ich do intensywnego wysiłku fizycznego, przy jednoczesnym nieforsowaniu się za bardzo i nieobciążaniu układu kostno-stawowego. Zacznijmy jednakże charakterystykę tego ćwiczenia aerobikowego od zwrócenia uwagi na historię pilatesu. A mianowicie, jest to forma gimnastyczna, jaka zrodziła się stosunkowo niedawno, bowiem w wieku dwudziestym. Jej autorem jest Joseph Pilates, stąd też jej nazewnictwo. Przede wszystkim zdaniem Pilatesa opracowany przez niego model działania na mięśnie poprzez umiejętne stymulowanie pracy mięśni miał prowadzić do usprawnienia treningów tancerzy. Atrakcyjność oraz skuteczność pilatesu sprawiły jednakże, że wraz z biegiem czasu ten sport zaczął być uprawiany przez dużo szerszą grupę niż tylko osoby zawodowo związane z tańcem. W dzisiejszej formie pilates jest połączeniem ćwiczeń izometrycznych, baletu oraz jogi. Wszystkie one są natomiast robione w rytm spokojnej, delikatnej muzyki, a dodatkowo kontrolując tempo i styl oddychania. Co to daje? Poprzez pilates można uelastycznić mięśnie, zwłaszcza poprawić wygląd grzbietu, miednicy, pośladków oraz brzucha. Co więcej, wzmacniamy ciało, sprawiając, że staje się jędrniejsze i bardziej sprężyste. Nie zapominajmy także o tym, że dzięki intensywnemu pilatesowi kształtujemy mięśnie głębokie, co uławia korektę wad postawy. Możemy rozluźnić się, odprężyć, zrelaksować. Pilates jest polecany praktycznie każdemu, bez względu na to czy ma on problem z układem kostnym bądź stawowym, czy nie.

Źródło: